Viața la bloc. Îndatoriri și atestate obligatorii pentru administratori
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Legiuitorul vrea o amânare
Legiuitorul vrea o amânare
Administratorul unui bloc sau condominiu are mai multe obligații față de locatari și proprietarii apartamentelor.

În primul rând, un administrator lucrează pentru o asociație după ce a fost angajat de aceasta ori ca persoană fizică autorizată (PFA). Conform unor reglementări mai recente, condominiile pot fi administrate și de firme specializate în astfel de activități.

Administratorul trebuie să se ocupe de încasarea întreținerii. De la calcularea acesteia pentru fiecare apartament, la afișarea listelor cât și încasarea propiru-zisă a sumelor. Acesta mai trebuie să afișeze listele cu cheltuielile cât și cele cu veniturile obținute în cazul închirierii anunmitor spații comune.

Administratorul mai trebuie să se ocupe de gestionarea bunurilor și fondurile asociației, precum cele din fondul de rulment, de încheierea de servicii cu furnizorii, de la curățenie la mecanici, instalatori sau firme de întreținere a lifturilor etc.

Viața la bloc. Cum răspunde în fața legii președintele asociației de proprietari

Un lucru care adesea este ignorat, administratorul trebuie să se asigure că sunt respectate normele împotriva incendiilor. Nu de puține ori, ușile de acces din spatele blocurilor sunt încuiate în mod abuziv, un lucru grav, mai ales în cazul unui eveniment nedorit precum incendiul.

Așadar, administratorul are obligația de a se asigura că toate căile de acces sunt libere și nu sunt folosite ca locuri de depozitare.

Conform noilor prevederi, toate asociațiile trebuie să aibă un cont unic, prin c are se efectuează toate încasările și plățile către furmizorii de servicii, reparații etc.

Toți banii încasați de administrator în numerar, trebuie virați în contul unic în maximum 24 de ore.

Restanțierii trebuie notificați în scris tot de către administrator.

Administratorul este obligat să prezinte contractul de administrare oricăruia dintre membrii asociației de proprietari, contract pe care trebuie să îl respecte întocmai.

O altă modificare recentă a legislației în domeniu, obligă ca toți administratorii să dețină un certificat de calificare profesională pentru a putea exercita această funcție. Însă, termenul până la care trebuiau să obțină acest certificat a fost prorogat până la 1 ianuarie 2021.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cele mai mari companii listate la bursa din Germania

Clasamentul celor mai mari capitalizări de la bursa...

Stagnare a creditării companiilor din zona euro

Creditarea companiilor din zona euro stagnează, atrage...

Explozie la Petromidia. Plan Roşu de intervenţie

O explozie puternică s-a produs, vineri, la rafinăria...

Valabilitatea cardurilor de energie a fost prelungită

Veşti bune pentru beneficiarii cardurilor de energie. 

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...


pixel