Veniturile Telekom România cresc în pandemie
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Veniturile Telekom România au crescut în primul trimestru al acestui an
Veniturile Telekom România au crescut în primul trimestru al acestui an
Veniturile consolidate ale grupului Telekom România au crescut în primul trimestru la 237,1 milioane euro, fiind cu 9,5% peste cele din perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat al companiei.

În acelaşi timp, EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) ajustat după IFRS16 a crescut cu 31,5% până la 33,8 milioane euro. Evoluţia pozitivă a EBITDA a fost ajutată în plus de o performanţă mai slabă în primul trimestru al anului 2019, amplificând în continuare tendinţa pozitivă, se mai spune în comunicatul citat de Agerpres.

Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 125,8 milioane euro în primul trimestru al anului 2020, înregistrând o creştere de 23,9% an/an, determinată în special de dezvoltarea puternică a segmentului ICT al companiei, cu un salt de peste 100%, şi de segmentul wholesale, care a crescut cu 31%. Veniturile din retail pe segmentul fix au înregistrat o uşoară scădere, de 2,2%, cauzată de declinul continuu al serviciului tradiţional de telefonie fixă, care a fost doar parţial compensat de creşterea veniturilor din internet fix.

Veniturile din internet fix s-au majorat cu 11,8% an/an, la valoarea de 18 milioane euro în T1 2020, datorită creşterii venitului mediu per utilizator (ARPU), care a putut astfel compensa scăderea bazei de clienţi, iar veniturile din servicii TV au rămas stabile, cu o bază de 1,3 milioane de abonaţi, în scădere comparativ cu T1 2019, în special pe segmentul DTH (satelit), în procesul transferului către noua tehnologie IPTV.

Numărul clienţilor serviciilor convergente fix-mobil (FMC) a continuat să crească pentru al optulea trimestru consecutiv, ajungând la 857.000 utilizatori, întărind şi mai mult poziţia de piaţă a companiei pe ofertele convergente fix-mobil.

Licențe prelungite. Cât au plătit doi mari operatori de telefonie

Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 3,8% comparativ cu T1 2019, la 73,3 milioane euro. Scăderea a fost provocată de o reducere a tarifelor şi a volumelor de interconectare în reţele mobile şi parţial de reducerea traficului generat de vizitatorii din afara ţării, ca efect al restricţiilor de călătorie impuse în urma Covid-19 în T1 2020. Baza de abonaţi ai serviciilor mobile a crescut cu 1,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,6 milioane de abonaţi.

În primele trei luni din 2020, procesul de transformare a costurilor companiei, aflat în desfăşurare, a continuat să producă efecte, cu scăderi semnificative pe categoriile majore de cost. Prin externalizarea activităţilor de producţie TV, Telekom România a implementat un nou pas în îmbunătăţirea costului structural şi transformarea organizaţională, planificând mai multe optimizări pentru restul anului şi pe alte segmente. Numărul angajaţilor a scăzut cu 17% an/an şi a ajuns la 4.923 la finalul T1 2020.

"În ciuda situaţiei economice actuale, provocatoare, am obţinut un rezultat bun pe primul trimestru al anului, cu o creştere a veniturilor şi a EBITDA. Continuăm pe direcţia creşterii pe care am iniţiat-o şi vedem rezultatele transformării continue a companiei noastre. Cu primul impact al crizei Covid-19 deja vizibil şi impactând deja veniturile previzionate, ne vom intensifica eforturile de ne reduce cheltuielile pentru a atinge obiectivele pentru EBITDA şi fluxul de numerar pe anul 2020", a declarat Nicolas Mahler, chief financial officer, Telekom Romania.

La rândul său, Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania, a subliniat că rezultatele primelor trei luni ale anului confirmă abordarea corectă avută până în prezent, iar efectele închiderii economiei, impusă de pandemia Covid-19, au început să se vadă la final de T1.

"Telekom Romania s-a adaptat la noul context dar, şi noi, ca orice alt business, trebuie să ne pregătim de impactul din lunile următoare, din moment ce suntem parte integrantă a economiei României. Facem şi vom face tot ceea ce ne stă în puteri pentru a depăşi cu bine această perioadă", a spus Miroslav Majoros.

Telekom Romania oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienţi. Compania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi COSMOTE România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Bosch avertizează asupra unui posibil nou val de concedieri

Orice reduceri de personal vor fi efectuate "cu simţul...

Mai multe servicii BRD nu vor fi disponibile. Anunţul băncii

BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...

De ce România riscă să piardă banii din PNRR. Răspunsul MIPE

Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...

Alți doi Arnault intră în board-ul grupului LVMH

În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...

Prețul petrolului s-a stabilizat după o scădere abruptă

Prețurile la cele două referințe de petrol au recuperat...

CEC Bank sărbătorește 160 de ani cu un logo aniversar

CEC Bank sărbătorește anul acesta 160 de ani de la...

Miliardarul care râvnește la Royal Mail, Poșta britanică

Este vorba de miliardarul ceh Daniel Kretinsky care a...


pixel