Un ASTEROID va saluta PĂMÂNTUL de la distanță
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Asteroidul Apophis, cu un diametru estimat de 340 de metri, se estimează că va ajunge în dreptul planetei noastre pe 13 aprilie 2029. Acum, există un grad ridicat de încredere în rândul astronomilor că nu este nicio șansă ca acesta să aibă lovească Terra, relatează JPost.
Un asteroid va trece la o distanţă relativ mică faţă de Pământ joi, 24 septembrie, ajungând să fie mai aproape de Terra decât orbita pe care se află Luna, transmite miercuri Live Science.

Asteroidul denumit 2020 SW nu se va ciocni cu Pământul, conform Centrului pentru Studierea Obiectelor din Apropierea Pământului (CNEOS) din cadrul Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California. Dar va trece foarte aproape, la 27.000 de kilometri distanţă de planetă, conform Virtual Telescope Project.

Pentru a ne face o idee despre cât înseamnă această distanţă, trebuie să ne amintim că Luna se află la 384.000 de kilometri de Pământ. Acest lucru înseamnă că asteroidul va trece mai aproape chiar decât orbitele pe care se află sateliţii de televiziune şi cei meteorologici (aproximativ 35.888 de kilometri distanţă), semnalează EarthSky.

Oamenii de ştiinţă nu cunosc încă dimensiunile exacte ale acestui asteroid, însă estimează că ar avea între 4,4 şi 9,9 metri lungime, conform CNEOS.