Sticlele și dozele de bere. Decizia Asociaţiei Berarii României
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Țara noastră este creditată cu un consum de bere de 100,3 litri.
Țara noastră este creditată cu un consum de bere de 100,3 litri.
Asociaţia Berarii României a semnat alături de Brewers of Europe un memorandum privind etichetarea ingredientelor şi a valorii energetice pe toate sticlele şi dozele de bere din Uniunea Europeană până în anul 2022, a anunţat, joi, asociaţia. Obiectivele au fost convenite în mod voluntar cu Comisia Europeană şi au fost adoptate de Adunarea Generală a Brewers of Europe în iunie 2019, precizează Asociaţia Berarii României într-un comunicat.

"Consumatorii au dreptul să ştie mai multe. Mulţi dintre ei îşi doresc mai multe detalii despre ce conţin băuturile şi ce înseamnă pentru sănătatea lor. Ei doresc ca aceste informaţii să fie clare şi transparente - un mesaj recurent pe care îl primim în toate activităţile noastre de sănătate publică şi siguranţă alimentară", a declarat comisarul pentru Sănătate şi Siguranţă Alimentară, Vytenis Andriukaitis, prezent la eveniment.

Scopul acestui memorandum este ca organizaţiile să-şi asume responsabilitatea publică pentru declararea ingredientelor şi informaţiilor energetice pe etichetele produselor lor, în timp ce asociaţiile comerciale susţin aceste eforturi, inclusiv prin stabilirea obiectivelor sectoriale locale şi raportarea colectivă.

Din anul 2015, membrii Asociaţiei Berarii României au ales să aplice voluntar Regulamentul UE 1169/2011, referitor la informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare. Pe parcursul acestor patru ani, informaţia privind ingredientele a fost preluată în proporţie de 100% de către toate mărcile membrilor, faţă de media de 85% la nivel european.

Citește și Castel, scos la vânzare în România. A fost decorul unui film celebru

Potrivit producătorilor de bere din România, valoarea energetică corespunzătoare pentru 100 ml de produs a fost deja inclusă progresiv pe etichete, fie în varianta lor tipărită, fie în varianta lor online, astfel încât consumatorul român o poate regăsi în prezent în cazul a 76% din produsele aflate în portofoliile membrilor Asociaţiei Berarii României.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel