Sectoarele cu cele mai mari vânzări. Produsele IT sunt pe val
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
camerele video şi mouse-urile au consemnat creşteri de peste 70%, atât în anul 2020 faţă de anul 2019, precum şi în primele două luni din 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
camerele video şi mouse-urile au consemnat creşteri de peste 70%, atât în anul 2020 faţă de anul 2019, precum şi în primele două luni din 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările produselor din sectorul IT din România au crescut, în primele două luni ale anului, cu 73% faţă de aceeaşi perioadă din 2020, în timp ce segmentul echipamentelor de birou a înregistrat un salt de 55,8%.

După un an 2020 în care vânzările din piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 12,5%, raportat la 2019, începutul lui 2021 vine cu o creştere de 25,9% înregistrată în ianuarie - februarie, faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent.

"Sectoarele care au înregistrat cele mai mari creşteri ale vânzărilor în anul 2020 au fost IT şi Office Equipment. Sectorul IT a avut o creştere a vânzărilor în România, conform GfK Market Intelligence, de 63,1% în anul 2020 faţă de 2019. În sectorul Echipamente de Birou valoarea vânzărilor a crescut cu 51,3% în aceeaşi perioadă. Iar aceste creşteri au continuat şi în primele luni ale anului 2021", a declarat Iuliana Coman, Client Solution Specialist, Market Intelligence, GfK România.

La nivelul primelor două luni ale acestui an, sectorul IT a crescut în România cu 73%, în comparaţie cu intervalul similar din 2020, iar în sectorul Echipamente de Birou valoarea vânzărilor s-a majorat cu 55,8%.

Citește și: STB. Plata direct cu cardul bancar. Ce se întâmplă cu ghișeele de vânzare

În aceeaşi marjă, camerele video şi mouse-urile au consemnat creşteri de peste 70%, atât în anul 2020 faţă de anul 2019, precum şi în primele două luni din 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

De asemenea, categoria computere portabile a crescut cu peste 50% în anul 2020, trend care continuă să fie prezent şi în primele luni ale anului 2021.

În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de ţări pentru produse electronice, foto, telecomunicaţii, IT, echipamente de birou, electrocasnice mari şi electrocasnice mici. Datele pentru America de Nord se bazează pe estimări. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Bosch avertizează asupra unui posibil nou val de concedieri

Orice reduceri de personal vor fi efectuate "cu simţul...

Mai multe servicii BRD nu vor fi disponibile. Anunţul băncii

BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...

De ce România riscă să piardă banii din PNRR. Răspunsul MIPE

Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...

Alți doi Arnault intră în board-ul grupului LVMH

În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...

Prețul petrolului s-a stabilizat după o scădere abruptă

Prețurile la cele două referințe de petrol au recuperat...

CEC Bank sărbătorește 160 de ani cu un logo aniversar

CEC Bank sărbătorește anul acesta 160 de ani de la...

Miliardarul care râvnește la Royal Mail, Poșta britanică

Este vorba de miliardarul ceh Daniel Kretinsky care a...


pixel