Sechestru pus pe nava Ever Given. Egiptul cere despăgubiri URIAȘE
Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Potrivit portalului de ştiri Ahram Gate, ordinul de sechestrare a navei a fost emis de un tribunal din oraşul Ismailia.
Potrivit portalului de ştiri Ahram Gate, ordinul de sechestrare a navei a fost emis de un tribunal din oraşul Ismailia.
Autorităţile egiptene au sechestrat nava port-container ''Ever Given'' în aşteptarea plăţii sumei de 900 de milioane de dolari, reprezentând despăgubiri pentru costul salvării navei după ce aceasta a rămas blocată în Canalul Suez timp de aproape o săptămână, a anunţat portalul de ştiri Ahram Gate, citat de Bloomberg.

Despăgubirile de 900 milioane de dolari includ pierderile suferite de Autoritatea Canalului Suez (SCA), precum şi costurile asociate cu repunerea navei ''Ever Given'' pe linia de plutire şi alte cheltuieli de mentenanţă, a declarat preşedintele SCA, Osama Rabie, citat de Agerpres.

Potrivit portalului de ştiri Ahram Gate, ordinul de sechestrare a navei a fost emis de un tribunal din oraşul Ismailia.

La finele lunii martie, nava ''Ever Given", cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie. Autoritatea Canalului Suez (SCA) a început o investigaţie pentru a stabili cauza eşuării navei, care a fost în cele din urmă ranfluată după o operaţiune dificilă în care s-a apelat la dragarea nisipului şi la mişcarea portcontainerului cu ajutorul unor remorchere.

Citește și: Instalația nucleară Natanz. Ce a distrus explozia produsă la 50 de metri sub pământ

Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19. Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel