Pandemia a schimbat preferințele alimentare ale oamenilor
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Cererea pentru alimente produse pe bază de plante a crescut în timpul crizei coronavirusului, în condiţiile în care consumatorii încearcă să mănânce produse mai sănătoase iar problemele de la unele abatoare au afectat livrările de carne, a anunţat luni directorul grupului elveţian Nestle SA, transmite Reuters.

Nestle, cel mai mare producător mondial de alimente, a început să investească sume importante în produse pe bază de plante, în încercarea de a-şi extinde cercetarea dincolo de produsele din carne şi a se ridica la înălţimea provocărilor venite din partea mărcilor locale de produse alimentare la modă.

În următoarele zile, Nestle va lansa o băutură cu lapte Nesquik produs pe bază de plante şi o nouă versiune a burger-ului său vegan.

"Interesul în alternativele produse pe bază de plante a crescut din mai multe motive", a declarat directorul general de la Nestle, Mark Schneider, menţionând problemele înregistrate de-a lungul lanţului de aprovizionare cu carne din America de Nord. În primăvara acestui an, aproximativ 20 de abatoare au fost închise în SUA, după ce au fost descoperite mai multe mii de cazuri de infecţie cu coronavirus.

Covid-19. Jumătate de milion de rechini, sacrificați pentru vaccin

"De asemenea, oamenii sunt din nou interesaţi în sănătatea personală şi pierderea de greutate după ce s-a descoperit că virusul COVID afectează în mod deosebit pe cei cu probleme de sănătate preexistente", a mai spus Schneider cu ocazia inaugurării unui centru de cercetare&dezvoltare la facilitatea de studii în domeniul laptelui pe care Nestle o are la Konolfingen, în apropiere de capitala Berna.

Acest centru va face legătura între studenţi şi start-up-uri cu oamenii de ştiinţă de la Nestle care caută noi produse lactate şi alternative pe bază de plante.

În prima jumătate a acestui an, vânzările Nestle de produse alimentare pe bază de plante au crescut cu 40%, după ce anul trecut au trecut de 200 milioane de franci elveţieni (215 milioane de dolari). Cu toate acestea, este vorba de un procent mic din vânzările totale de 92,6 miliarde de franci realizate anul trecut de grupul elveţian.

Mark Schneider s-a declarat încrezător că preţurile pentru alternativele pe bază de plante la carne vor scădea în timp, dar a adăugat că preţurile ridicate reflectă şi costul mare al unor ingrediente precum proteinele din mazăre şi soia. "Vrem să fim lideri pe multe segmente şi vom merge acolo unde ne duce piaţa", a spus Mark Schneider, adăugând că Nestle lucrează la alternative pe bază de plante şi pentru alte categorii de produse, inclusiv ciocolată şi îngheţată.

La rândul său, directorul de tehnologie de la Nestle, Stefan Palzer, a subliniat că utilizarea de ingredient pe bază de plante de-a lungul vastei gamei de produse Nestle, care se întinde de la batoanele de ciocolată KitKat, până la mâncarea pentru bebeluşi Gerber şi îngheţata Haagen-Dazs, ar oferi importante economii de scară.

Principalii producători de alimente pe bază de plante sunt companiile americane Beyond Meat şi Impossible Foods. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa...

Zara, sursă de inspiraţie pentru cei de la H&M

Noua conducere a H&M se inspiră din strategia...

OUG pentru scăderea prețului gazelor naturale

Guvernul României a adoptat o nouă Ordonanță de Urgență...

Ajutoare de urgenţă acordate de Guvern

Pe agenda şedinţei de Guvern de joi se află şi o...

ALROSA a vândut o parte din diamantele sale statului rus

Acțiunile ALROSA au crescut pe fondul informației că...

Rheinmetall, investiție 63 de milioane de euro în Ungaria

Kristóf Szalay-Bobrovniczky, ministrul Apărării din...

Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €

O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel