Până când se pot înnoi documentele expirate
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Marius Vasiliu spune că România a trimis la Bruxelle doar bucăți din plan
Marius Vasiliu spune că România a trimis la Bruxelle doar bucăți din plan
În perioada stării de urgență, autoritățile au permis prelungirea documentelor care au expirat în cele două luni și jumătate. Însă, odată cu intrarea în stare de alertă documentele trebuie înnoite, autotitățile punând și un termen limită pentru acest lucru.

Potrivit Ordonanței de urgență nr. 70/2020, documentele eliberate de autoritățile publice care au expirat pe perioada stării de urgență, pot fi preschimbate în termen de 90 de zile de la terminarea stării de urgență. Acest termen este valabil și pentru actele de identitate privind evidența, domiciliul sau reședința (carte de identitate, viza de flotant etc), dacă au expirat înainte cu cel mult 15 zile de la instituirea stării de urgență.

Excepție de la această regulă fac dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere, care trebuie preschimbate în termen de 45 de zile de la terminarea stării de urgență, adică până la data de 28 iunie 2020, notează avocatnet.ro.

Pentru cetățenii străini documentele care trebuie schimbate până pe 12 august 2020 sunt:

  • permisele de ședere;

  • avizele de angajare/detașare;

  • deciziile de returnare;

  • certificatele de înregistrare a rezidenței sau cărți de rezidență;

  • documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecție internațională și persoanelor fără cetățenie;

  • documentele temporare de identitate ale solicitanților de azil.

Starea de alertă. Cum lucrează Casele de Pensii

Până la data de 14 noiembrie 2020, instituțiile și autoritățile publice care solicită prezentarea certificatelor de stare civilă, în original sau fotocopii, trebuie să accepte extrase pentru uz oficial, transmise în format electronic.

Același lucru este valabil și în cazul documentelor pentru înregistrarea certificatelor de naștere și de deces. Acestea se transmit către autorități în format electronic, până la data de 14 noiembrie 2020. Apoi, în maximum 90 de zile, documentele se depun în original la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor sau la oficiul de stare civilă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel