Orange creeaza un gigant în Orientul Mijlociu și Africa
Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Grupul francez de telecomunicaţii Orange a anunţat joi regruparea activităţilor sale din Orientul Mijlociu şi Africa
Grupul francez de telecomunicaţii Orange a anunţat joi regruparea activităţilor sale din Orientul Mijlociu şi Africa
Grupul francez de telecomunicaţii Orange a anunţat joi regruparea activităţilor sale din Orientul Mijlociu şi Africa sub umbrela aceleiaşi entităţi care ar putea fi listată pe bursă în viitor, o operaţiune ce ar genera fondurile necesare pentru investiţii în expansiunea externă, transmite Reuters. 

În luna octombrie 2019, Orange avea aproximativ 125 milioane clienţi în 18 state din Africa şi Orientul Mijlociu, cele două pieţe generând în 2018 venituri de 5,2 miliarde euro pentru grupul francez de telecomunicaţii prezent şi pe piaţa din România.

Vodafone, Orange, Telekom și RCS&RDS amendate! Nu şi-au îndeplinit obligaţia

"Orange a decis să regrupeze toate activităţile sale regionale în cadrul unei singure companii, denumită OMEA (Orange Middle-East and Africa - n. r.), în ideea de a crea o entitate distinctă şi de a oferi grupului mai multe opţiuni de creştere", a informat grupul francez, într-un comunicat publicat după inaugurarea, la Casablanca, a noului sediu regional pentru Orientul Mijlociu şi Africa.

"O listare publică iniţială este unul dintre scenariile posibile, iar decizia va depinde de mai mulţi factori, precum oportunităţile strategice şi direcţia pieţei, obiectivul central fiind accelerarea creşterii acestor afaceri", a adăugat grupul francez.

Orange, care pe piaţa din Orientul Mijlociu şi Africa concurează cu Vodafone, Airtel Africa şi MTN, se gândeşte de mai mulţi ani la o posibilă ofertă publică iniţială (IPO) a acestor activităţi. La ultima sa reuniune cu investitorii, organizată în luna decembrie a anului trecut, directorul general de la Orange, Stéphane Richard, a spus că operatorul este "gata din punct de vedere tehnic" pentru o listare a acestor operaţiuni combinate, adăugând că o posibilă intrare pe piaţa etiopiană ar fi o bună ocazie pentru a face acest pas.

Grupul francez Orange este prezent şi pe piaţa din România, unde, în perioada iulie-septembrie 2019, a obţinut o cifră de afaceri de 279 milioane de euro, în scădere cu 2,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La 30 septembrie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.928.000 de clienţi, în creştere cu 0,3% comparativ cu finalul T3 2018.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

Smart Band 8 Pro, un ceas conectat foarte lăudat

Smart Band 8 Pro este unul dintre cele mai competitive...

China, campioană a energiilor regenerabile

Anul 2023 a stabilit un nou record în privința...

Valoarea Bitcoin revine la pragul de peste 70.000 dolari

Această veste vine după ce, la începutul acestei luni,...

Modificări privind plata suplimentelor pentru energie

Un nou proiect de lege înregistrat recent la Senat aduce...

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel