Noile tarife la TRANSPORTUL ÎN COMUN. Se schimbă TOTUL
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Se va taxa altfel
Se va taxa altfel
Societatea de Transport Bucureşti (STB) va propune un tarif de 3 lei pe oră pe mijloacele de transport în comun şi abonamente anuale de 500 de lei, a anunţat, vineri, directorul general al STB, Adrian Criţ, într-o conferinţă de presă, adăugând că îşi doreşte ca tariful de 1,3 lei pe cursă să fie eliminat.

"Atribuţiile cu modificarea tarifelor în momentul de faţă le are prin contractul de delegare Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transport Bucureşti-Ilfov (ADITBI). E adevărat, împreună cu colegii mei am gândit un model care să avantajeze utilizatorul frecvent al mijloacelor de transport în comun. La ce ne-am gândit? La faptul că trebui să promovăm abonamentele în defavoarea călătorilor ocazionali. Cetăţenii care circulă zilnic cu transportul în comun trebuie să aibă beneficii, iar aceste beneficii trebuie cuantificate prin calitatea transportului şi prin tarife care să îi avantajeze. În acest sens, avem propuneri şi în aceste zile o să plece către ATDBI şi către primarul general propuneri de tarife şi aici mă refer la tariful pe oră şi tariful pe 90 de minute. De asemenea, dorim implementarea pe modelul european a unor abonamente pe jumătate de an, abonamente anuale cu beneficii majore pentru cetăţean", a spus Adrian Criţ.

El a precizat că propunerea STB privind tarifele va intra în dezbatere şi se referă la eliminarea tarifului actual de 1,3 lei pe cursă şi introducerea tarifelor orare şi a abonamentelor, aşa cum există şi în alte capitale europene.

Citește și CNAIR. Alte probleme cu eliberarea ROVINiETELOR

"Ceea ce propunem noi va intra într-o dezbatere, care poate fi efectuată şi prin dumneavoastră. Luând în considerare ce se întâmplă şi în Europa şi luând în considerare tarifele existente în momentul de faţă în municipiile reşedinţă de judeţ, consider că un tarif pentru utilizarea transportului public în decurs de o oră, de circa 3 lei, şi aici este discutabil, ar fi unul corect. De asemenea, pentru favorizarea călătorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preţ de maximum 500 de lei. Aşa am favoriza şi am atrage de partea noastră călătorii fideli", a precizat şeful STB.

Vizavi de transportul de la Aeroportul Otopeni, Criţ a subliniat că integrarea tarifară este un capitol care se ia în discuţie, împreună cu ADITBI, CFR Călători, ceilalţi operatori regionali de pe calea ferată, cu Metrorex, împreună urmând că se ia deciziile care "să avantajeze călătorul".

"Probabil se vor găsi soluţii şi pentru circulaţia pe un interval orar şi pentru abonamente, utilizând mai multe moduri de transport", a adăugat Adrian Criţ.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel