Nissan îl dă în judecată pe Carlos Ghosn însă pierderile sunt uriașe
Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Ghosn, dat în judecată de Nissan
Ghosn, dat în judecată de Nissan
Nissan Motor ar putea raporta joi primele sale pierderi trimestriale din ultimul deceniu, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, în condiţiile în care al doilea producător auto din Japonia caută să obţină despăgubiri de 91 de milioane de dolari de la fostul şef Carlos Ghosn, transmite Reuters.

Ghosn a fost concediat imediat după arestarea sa, în noiembrie 2018, şi a demisionat din funcţia de preşedinte director general al Renault în ianuarie 2019.

Alianţa Nissan-Renault s-a confruntat cu o creştere a tensiunilor, după ce Ghosn a fost acuzat în Japonia de încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

Trei surse de la Nissan au declarat pentru Reuters că se aşteaptă la anunţarea unor rezultate financiare slabe, una din ele descriind cifrele ca fiind "groaznice". Alte două surse au declarat că există posibilitatea ca grupul nipon să raporteze pierderi operaţionale, ceea ce ar reprezenta prima pierdere trimestrială din 2009.

Reprezentanţii Nissan nu au comentat informaţia.

Separat, compania l-a dat în judecată pe Ghosn în Japonia, cerând despăgubiri de de 91 milioane de dolari pentru încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

Fostul preşedinte Renault-Nissan vrea să dea în judecată compania pentru plata pensiei

Un purtător de cuvânt al lui Ghosn a reacţionat, acuzând Nissan că "încearcă să creeze o diversiune înaintea publicării celor mai slabe rezultate din 2009".

Conform analiştilor de la SmartEstimate, Nissan ar urma să raporteze un profit operaţional de 48,6 miliarde de yeni (442,5 milioane de dolari) pentru trimestrul patru din 2019, mai puţin de jumătate faţă de profitul de 103 miliarde de yeni în urmă cu un an.

Sursele au avertizat că Nissan ar putea reduce estimarea anuală de profit la 150 miliarde de yeni, ceea ce ar reprezenta cel mai scăzut nivel din ultimii 11 ani.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Mii de zboruri anulate în toată Europa din cauza unei greve

Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Tesla promite că va fabrica maşini mai ieftine

Tesla a anunţat că va introduce noi modele la începutul...

Germania estimează o creştere economică de 0,3%

Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Berlin,...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel