Mercedes-Benz nu va mai putea vinde mașini? Decizia curții
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Daimler se luptă în instanță cu Nokia
Daimler se luptă în instanță cu Nokia
Compania Nokia a câștigat în instanță o dispută legată de un patent, dispută pe care o are de mai multă vreme cu Daimler. 

Decizia curții oferă Nokia pârghiile de care compania are nevoie pentru utilizarea tehnologiei mobile în automobile.

Daimler, proprietarul mărcii Mercedes-Benz, a încălcat brevetele tehnologiei mobile Nokia, au spus marți judecătorii din Mannheim, Germania, relatează Bloomberg.

Hotărârea are legătură cu miezul problemei în care tehnologia trebuie să fie autorizată pentru sistemele de telecomunicații mobile care sunt caracteristici standard în majoritatea mașinilor moderne.

Curtea a spus că trebuie să dea câștig de cauză Nokia, deoarece Daimler nu era dispus să respecte regulile existente pentru așa-numitele brevete esențiale standard.

"Faptele arată că Daimler și susținătorii săi în această cauză nu sunt dispuși să plătească o licență", se spune în comunicatul instanței.

Grupul Daimler își vinde din fabrici. Sute de joburi, în pericol

Această decizie ar putea permite Nokia să oprească Daimler să vândă vehicule în Germania, însă acest lucru ar însemna ca Nokia să depună garanții de 7 miliarde de euro într-o procedură separată. Daimler a spus că nu se aștepta ca Nokia să solicite interdicția de vânzare.

Acțiunile Nokia au crescut cu 1,5% la 1 p.m. la Helsinki, după ce a scăzut cu 1,4%, în timp ce acțiunile Daimler au revenit până la 0,9% la Frankfurt.

Decizi curții din Mannheim este importantă deoarece stabilește că inovatorii Nokia trebuie să primească o recompensă corectă.

”Sperăm că Daimler își va accepta acum obligațiile și va lua o licență în condiții corecte", a declarat Jenni Lukander, președintele Nokia Technologies. 

Producătorii auto europeni depind de tehnologie pentru a permite conectarea automată a acestora. Nokia încearcă să perceapă taxe pe fiecare mașină în loc să acorde licențe pentru producătorii de piese auto pentru componentele pe care le produc. Drept urmare, unii furnizori, inclusiv Continental AG și Robert Bosch GmbH, sprijină Daimler în acest litigiu.

Cazul este urmărit îndeaproape dincolo de industria auto, deoarece poate avea repercusiuni asupra internetului, deoarece conectivitatea mobilă devine mai importantă în aproape toate produsele și industriile.

Reprezentanții Daimler spun că vor face apel la decizia curții din Mannheim.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BNR: Câţi bani au românii în depozitele bancare

Banca Naţională a României a publicat cifrele privind...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Florin Georgescu (BNR): Avem un capitalism semi-socialist

Asociaţii şi acţionarii companiilor au bani să le...

ANPC verifică magazinele online Temu și Shein

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...

Directorul JPMorgan, vești bune despre economia americană

Anul trecut, banca pe care o conduce Jamie Damon, a...

Deturnare de ... aluminiu la Bursa Metalelor de la Londra

Nu a durat mult până când cineva a găsit o modalitate de...

Cum poate achiziționa China cipurile Nvidia interzise

Altfel spus, nimic nu este imposibil.

Curs valutar BNR. Una caldă, alta rece pentru leu

Curs valutar BNR, 23 aprilie 2023.


pixel