Jurnaliști, salvați de un grup de filantropi. Și-au păstrat locurile de muncă
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Un ajutor venit la momentul potrivit
Un ajutor venit la momentul potrivit
Agenţia de presă Australian Associated Press (AAP) a fost cumpărată de un consorţiu condus de un grup de filantropi, care au salvat-o astfel de la închidere, informează AFP.

Achiziţia a fost confirmată luni seară, la câteva săptămâni după anunţul referitor la înfiinţarea acelui consorţiu, creat pentru a veni în ajutorul singurei agenţii naţionale de presă din Australia, afectată de dificultăţile tot mai mari cu care se confruntă întregul sector mass-media, agravate de pandemia de COVID-19.

Consorţiul, din care face parte Peter Tonagh, fostul director al News Corp, a precizat într-un e-mail adresat angajaţilor agenţiei că va împărtăşi cu aceştia "un obiectiv comun: dorinţa de a proteja diversitatea media din Australia". "Credem că cea mai bună metodă pentru a reuşi acest lucru este să asigurăm viabilitatea pe termen lung a AAP Newswire şi să oferim un jurnalism independent şi de calitate pentru chestiuni care contează pentru toţi australienii", au scris ei.

În martie, principalii acţionari ai AAP, compania News Corp deţinută de Rupert Murdoch şi grupul de radiodifuziune şi de presă Nine Entertainment, s-au retras din acţionariatul agenţiei, în urma unei decizii surprinzătoare, care ar fi trebuit să determine închiderea acesteia şi care a alimentat temerile legate de o concentrare şi mai puternică a mass-media australiene.

Citește și Jurnaliștii ajutați sau înlocuiți de roboți? Care este pericolul

Preluarea AAP va fi însoţită de suprimarea a circa 50% din totalul celor 180 de locuri de muncă ale sale, investitorii afirmând că agenţia va continua să aibă o activitate "perenă", însă de mai mică anvergură, odată ce achiziţia va fi finalizată pe 31 iulie. Agenţia "se va concentra pe actualitatea fierbinte, politică, sport, mari evenimente şi chestiuni de interes public", au adăugat investitorii.

Directorul juridic al AAP, Emma Cowdroy, va prelua conducerea agenţiei, în timp ce Andrew Drummond va rămâne redactor-şef. Planul de salvare intervine într-o perioadă în care companiile mass-media australiene se confruntă cu o scădere importantă a veniturilor. La sfârşitul lunii mai, grupul News Corp deţinut de Rupert Murdoch a anunţat că va renunţa la tipărirea a peste 100 de titluri din presa locală şi regională din Australia, din cauza scăderii dramatice a veniturilor din publicitate, un fenomen agravat şi mai mult de pandemia de COVID-19.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel