Viteza internetului în România pierde din avânt în fiecare an și iese din top 10
Până în urmă cu mai mult de 10...
Într-un comunicat de presă difuzat joi, Renault a anunţat că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport în perioada 2022-2024, scrie Agerpres.
În aceeaşi perioadă însă, grupul spune că va recruta 2.500 de angajaţi, inclusiv specialişti în analiza datelor şi producţia de baterii.
Având în vedere că statul francez este cel mai mare acţionar la Renault, directorul general Luca de Meo trebuie să fie foarte atent cu eforturile sale de relansare a companiei.
Anul trecut, Renault anunţa că va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa, şi reducerea capacităţii de producţie cu aproximativ o cincime.
Chiar dacă Renault intenţionează să crească numărul de angajaţi din Franţa care vor fi disponibilizaţi, în paralel constructorul auto are de gând să producă nouă modele noi la uzinele franceze în jurul anului 2025, majoritatea dintre acestea urmând să fie vehicule electrice ce vor fi asamblate la un hub de producţie din nordul Franţei. Printre cele nouă modele se numără noul Megane, Renault 5 şi Kangoo, precum şi un SUV şi un alt model pentru care nu a oferit alte informaţii.
Însă aceste planuri de producţie depind de ajungerea la un acord cu sindicatele. Ca o recunoaştere a presiunilor la care este supus pentru a păstra locurile de muncă acasă, Renault a subliniat că Franţa este "un important centru strategic şi industrial".
Amenzi usturătoare pentru românii care nu își montează repartitoare
Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrat anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-au perturbat producţia în ultimele luni şi au impus închiderea unor uzine. Renault este în urma rivalilor Volkswagen AG şi Stellantis NV când vine vorba de revenirea din pandemie pentru că are o dependenţă mai mare de piaţa europeană, care şi-a revenit mai lent din pandemie comparativ cu cea din China sau SUA.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Până în urmă cu mai mult de 10...
Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...
Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...
Compania aeriană britanică deschide un program de...
O situație pe care Cartier nu a...
Statele Unite, care produc în...
Curs valutar BNR, 25 aprilie...
Casa Omega a prezentat ceasul...
O nouă lege, care va intra în...
Bătălia pentru atenția...
Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...
Următorul pachet de sancţiuni...
Coasta de Fildeș încearcă să...
GlaxoSmithKline a dat în...
Guvernul a aprobat, în ședința...
Companiile energetice...
Președintele francez a vorbit...
Parlamentul European a adoptat...
Îngrijorări tot mai mari în...
Primul tren Metropolis, botezat...
Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...
În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...
Sunt percheziţii, joi, în...
Budapesta anunţă că...
Liderii UE au convenit recent...