Georgia Catering: Rețeta de succes a unei afaceri care s-a dezvoltat și în criză
Autor: Andreea Craciun
Data actualizării:
Data publicării:
Adriana Duna
Adriana Duna
  • Adriana Duna
Puțini antreprenori români au avut curaj să lanseze o afacere în perioada 2009-2010, când întreaga lume era lovită de criza economică. Departe de Capitală sau de zonele urbane cu forță economică încă puternică în acea perioadă, la Aiud, a fost, totuși, cineva care a lansat chiar atunci o afacere de succes: „Georgia Catering”. Începutul a fost timid, dar primul pas a fost cu succes. Apoi a urmat dezvoltarea, în mai multe direcții. Numărul de angajați a ajuns astăzi la 150, iar aria acoperită de firma de catering include zeci de localități. Și serviciile s-au diversificat, cucerind mai multe ramuri ale pieței alimentare  din zonă. Antreprenoarea Adriana Duna povestește cum a reușit să pună bazele unei companii care astăzi susține, practic, mare parte din economia locală, în zona Aiud.

Cum ați început afacerea Georgia Catering? 

Adriana Duna: Noi am început cumpărând o clădire destul de mare care a fost a cantinei Intreprinderii Metalurgice din Aiud, cu zece ani în urmă. Avem și o sală de evenimente cu o capacitate de 400 de locuri, iar activitatea era oarecum sezonieră, ceea ce ne-a determinat să începem și activitatea de catering, pentru a menține personalul pe toată durata anului. Am început prin a livra mâncarea ambalată, pentru cei care lucrau în fabricile din zonă. 

Ce oportunitate ați găsit pe piață atunci, pentru dezvoltare?

Adriana Duna: Pe lângă livrarea către fabricile din zonă, a fost și oportunitatea de a livra cateringul pentru evenimente de toate felurile. Am înregistrat creșteri în acest domeniu deoarece ne-am dat seama că, intrând pe piața evenimentelor, trebuie să ne facem serviciile integrate, pentru a controla calitatea produselor. Astfel am deschis laboratorul de cofetărie, mai întâi, apoi brutăria proprie, pentru a avea pâinea noastră. Noi punem și murăturile, absolut tot ce livrăm, pentru a ne putea controla calitatea.

Pentru murături folosiți produsele micilor producători din zonă?

Adriana Duna: Da, lucrăm doar cu micii producători locali și le luăm toată producția, la fel și legumele, produsele lactate și carnea pe care le folosim la gătit.

Practic, susțineți toată producția din zonă?

Adriana Duna: Da. Lucrăm cu fabricile de lactate și cu procesatorii de carne din zonă. În general, lucrăm cu toți producătorii locali.

Cu ce număr de angajați ați început afacerea și câți aveți în prezent?

Adriana Duna: Am avut și altă afacere înainte, dar pe aceasta am început-o cu șapte angajați. Acum avem 150.

Este greu să găsiți oameni specializați, în această perioadă?

Adriana Duna: Este destul de greu, dar noi suntem și centru de practică pentru un liceu mare din zonă și avem contract și pentru școala duală. Suntem cei care finanțăm școala duală, pentru stagiile de practică, în parteneriat cu liceul „Bethlen Gabor”, din Aiud. Avem acum primul an din prima promoție de școală duală, iar cei care vin acum la practică vor termina studiile peste doi ani. 

Care au fost etapele de dezvoltare a companiei?

Adriana Duna: Am investit foarte mult la început. Ne-am extins de la un an la altul, în fiecare an am mai investit, iar un proiect inedit, pe care l-am lansat, anul trecut, este restaurantul „La Conac”, în Alba Iulia, într-o foarte frumoasă vilă interbelică. Este un proiect nou, care a implinit un an pe 31 august. Avem trei saloane mari, dintre care unul este dedicat porțelanurilor, altul este Interbelic, decorat cu fotografii din perioada respectivă, cu clasa boierească românească. Alt salon este dedicat Reginei Maria. Avem și o terasă decorată, de asemenea, în stil interbelic, și o șură cu obiecte tradiționale din gospodăriile românești, exponate vechi de până la 200 de ani, sala cu o capacitate de 150 de locuri. 

Cum ați reușit să mențineți și să extindeți producția, în toți acești ani?

Adriana Duna: Pe măsură ce ne-am extins și am diversificat activitatea, am investit și în utilaje. Ne-au ajutat foarte mult proiectele pe care le-am putut accesa, cu finanțare din fonduri europene, pentru cofinanțarea cărora am apelat cu succes la ajutorul CEC Bank. Am obținut trei astfel de finanțări, cu ajutorul cărora am cumpărat echipamente pentru bucătărie, pentru catering, și am dotat laboratorul de cofetărie. Fără aceste investiții nu ne-am fi putut extinde și n-am fi putut menține o producție atât de mare. Ne-au ajutat foarte mult finanțările, mai ales după ce ne-am extins teritorial, lucrând cu marile lanțuri de hypermarket, pentru care livrăm în trei județe. Firma are contracte cu majoritatea fabricilor din zonă, cărora le furnizează masa de prânz pentru angajați. Am preluat cantinele de incintă și am deschis puncte de lucru la Deva, Orăștie și Alba Iulia. În ultimii trei ani consecutiv, am obținut locul 1 în Topul Firmelor, organizat de Camera de Comerț și Industrie Alba Iulia, pe acest sector.

 

 

 

         

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...

Bosch avertizează asupra unui posibil nou val de concedieri

Orice reduceri de personal vor fi efectuate "cu simţul...

Mai multe servicii BRD nu vor fi disponibile. Anunţul băncii

BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...

De ce România riscă să piardă banii din PNRR. Răspunsul MIPE

Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...

Alți doi Arnault intră în board-ul grupului LVMH

În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...


pixel