Interes uriaş pentru programul IMM PLUS. Dumitru Nancu: Alți 15.000 de beneficiari vor primi finanțare garantată
'Chiar dacă cineva nu îşi activează datele de localizare, Facebook poate totuşi să determine parţial amplasamentul lor, datorită informaţiilor pe care le furnizează prin diferitele activităţi şi conexiunile lor la diferitele noastre servicii', afirmă Facebook într-o scrisoare trimisă către doi senatori americani pe 12 decembrie şi postată marţi pe Twitter.
Democratul Chris Coons şi republicanul Josh Hawley au adresat gigantului reţelelor sociale o scrisoare în urmă cu aproape o lună pentru a cere informaţii despre modul în care acesta colectează acest tip de date. 'Suntem preocupaţi de eventualitatea că Facebook ar putea să nu le ofere utilizatorilor săi nivelul de control (asupra datelor lor) pe care parametrii îl lasă să se înţeleagă', au scris senatorii, înainte de a adresa întrebări directe.
'Facebook recunoaşte', a reacţionat Josh Hawley marţi, partajând un tweet al unei jurnaliste de la The Hill, care a publicat primele trei pagini ale scrisorii. 'Chiar dacă vă dezactivaţi opţiunea 'position', ei continuă să vă urmărească amplasamentul pentru a face bani (trimiţându-vă reclame)', adaugă senatorul. 'Nu aveţi control asupra informaţiilor voastre personale. (...) De aceea Congresul trebuie să acţioneze', mai spune el.
În SUA, doar statul California a ratificat o lege privind protecţia vieţii private şi a datelor personale ale consumatorilor. Numeroşi reprezentanţi cer o lege federală pe această temă. În răspunsul trimis senatorilor, Facebook aminteşte că datele de localizare le permit utilizatorilor să partajeze locul unde se află sau să efectueze căutări într-un anumit perimetru. Aceste informaţii 'ne ajută să trimitem conţinuturi mai adecvate şi să îmbunătăţim mesajele publicitare', arată reţeaua.
Citește și Facebook, prăbușire spectaculoasă din topul celor mai bune locuri de muncă
Chiar şi atunci când utilizatorii dezactivează geolocalizarea, Facebook dispune totuşi de indicii. Însă în primul rând adresele IP (sistemul de identificare a unei conexiuni la internet) sunt cele care îi trădează pe utilizatorii preocupaţi de confidenţialitate. În acest caz, Facebook precizează totuşi că se opreşte la nivelul de oraş sau de cod poştal, cu excepţia problemelor legate de securitate.
Grupul californian colectează date personale de tot felul despre cele 2,2 miliarde de utilizatori zilnici ai platformelor sale Instagram, Messenger, WhatsApp şi Facebook. Modelul său economic se bazează pe exploatarea comercială a profilurilor consumatorilor prin ţintirea publicitară extrem de precisă, la scară foarte mare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicatorul de Încredere...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.
Azerbaidjanul, gazda summitului...
DNA a dispus reţinerea unui...
Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.
Acțiunile europene au crescut...
Anul trecut au fost mai puține...
Provocările pe plan economic...
FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.
Yenul a scăzut la cel mai slab...
Programul magazinelor Carrefour în perioada...
Până în urmă cu mai mult de 10...
Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...
Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...
Compania aeriană britanică deschide un program de...
Grupaj de știri.
O situație pe care Cartier nu a...
Statele Unite, care produc în...
Curs valutar BNR, 25 aprilie...
Casa Omega a prezentat ceasul...
O nouă lege, care va intra în...
Bătălia pentru atenția...
Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...
Următorul pachet de sancţiuni...