Europenii renunță la autoturismul propriu în favoarea bicicletei
06 iul, 15:51, de  Mara Ivan
Bicicletele încep să înlăture automobilele de pe străzile oraşelor din Europa, în contextul în care pandemia de coronavirus accelerează o tranziţie spre transportul ecologic, transmite Bloomberg.
Mai sănătos din toate punctele de vedere
Mai sănătos din toate punctele de vedere


Chiar şi înainte de pandemie, cererea pentru bicicletele era în creştere din partea consumatorilor preocupaţi de mediul înconjurător iar riscul de răspândire a coronavirusului în autobuze şi metrou nu a făcut decât să crească atractivitatea bicicletelor. În plus, apariţia bicicletelor electrice a înlăturat dezavantajul transpiraţiei, făcând bicicleta o opţiune atractivă pentru şi mai mulţi consumatori după ridicarea restricţiilor.

În plus, guvernele alimentează această tendinită, oferind stimulente care merg de la 100 până la 1.500 de euro pentru utilizatorii de bicicletele electrice. Oraşe precum Berlin şi Lisabona au început să deschidă mai multe piste de biciclete, aproape 1.500 de noi kilometri de piste de biciclete fiind promişi ca urmare a crizei sanitare, susţine European Cyclists' Federation.

"Oamenii vor o mobilitate sustenabilă, iar acest lucru transformă societatea", susţine Susanne Puello, care conduce divizia de biciclete electrice de la Pierer Mobility AG, care include mărci precum Husqvarna şi R Raymon. În 2020, cifra de afaceri a acestei divizii ar urma să ajungă la peste 100 milioane de euro, triplu comparativ cu situaţia din urmă cu doi ani, pentru ca în 2025 să ajung la vânzări de aproximativ 500 milioane de euro.

Cererea crescută de biciclete a stimulat şi noi servicii precum Swapfiets, o companie cu sediul din Amsterdam care oferă biciclete pe bază de abonament. Recent, Swapfiets şi-a anunţat intenţia de a se extinde în Londra, Milano şi Paris până la finele anului, după ce creşterea explozivă din perioada pandemiei i-a ridicat baza de clienţi la peste 200.000. De asemenea, Swapfiets intenţionează să îşi extindă oferta prin includerea bicicletelor electrice şi scuterelor.

Citește și Mijloc de transport. Coronavirusul a schimbat obiceiurile românilor

"Coronavirusul a fost un motiv suplimentar în favoarea acestei decizii dar nu cauza principală. Majoritatea persoanelor recunosc că bicicleta este cel mai bun mijloc de transport în oraş", spune Onno Huyghe, director operaţional la Swapfiets.

În timpul coronavirusului, perioada petrecută de germani pe bicicletă s-a dublat comparativ cu situaţia de dinaintea pandemiei, susţine Stephanie Krone, expertă în trafic la asociaţia de ciclism ADFC. Magazinele care vând biciclete se confruntă cu un boom al vânzărilor însă pentru ca acest lucru să continue este nevoie ca municipalităţile să îmbunătăţească infrastructura pentru ca şi noii biciclişti să aibă loc în trafic.

Cererea pentru biciclete în cea mai mare economie a Europei este susţinută de programe precum cel care prevede scutiri de taxe pentru angajatorii care oferă biciclete închiriate pentru angajaţii lor. Susanne Puello estimează că anul trecut una din patru biciclete electrice, care în mod normal costă peste 2.000 de euro, a fost închiriată.

Germania este de departe cea mai mare piaţă de biciclete din Europa, cu 1,36 milioane de biciclete electrice vândute în 2019, mai mult decât dublu comparativ cu numărul înregistrat cu trei ani mai devreme. În comparaţie, 3,6 milioane de autoturisme au fost vândute anul trecut în Germania iar în prima jumătate a acestui an piaţa auto a scăzut cu 35%.

Izolarea a determinat autorităţile din 32 dintre cele mai mari oraşe din Uniunea Europeană să urgenteze planurile privind îmbunătăţirea infrastructurilor, susţine European Cyclists' Federation. Multe din aceste planuri sunt în dauna traficului rutier. De exemplu Roma, renumită pentru traficul congestionat, a trasat piste de biciclete pe drumurile rutiere existente iar autorităţile din Berlin şi Paris au introdus piste provizorii pentru biciclişti în mijlocul pandemiei. 

Ştiri Recomandate

Covid-19. Ministrul Tătaru. Sperăm să se întâmple săptămâna viitoare

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, speră ca în următoarea perioadă să se stabilizeze numărul de infectări cu COVID-19.

Paris în PANDEMIE! Masca devine OBLIGATORIE în capitala Franței

Purtarea măştii va fi obligatorie de luni în unele zone foarte frecventate din Paris şi regiunea pariziană, au...

Elon Musk, în grațiile Pentagonului. A primit un CONTRACT bun

Pentagonul a încheiat un contract cu compania SpaceX pentru lansarea de aparate aparținând armatei americane....

Coronavirus. Vaccin. Singapore începe testele pe oameni

Singapore a început testele pe oameni pentru un vaccin împotriva COVID-19 şi preconizează că acesta va fi...

Covid-19. MEDICAMENTUL a ajuns în România. La ce spital

Primele 35 de flacoane de Remdesivir, medicament antiviral folosit pentru tratarea pacienţilor infectaţi cu...

Medicii chinezi, în ALERTĂ! Se răspândește alt virus UCIGAȘ

Specialiștii chinezi au avertizat populația în legătură cu răspândirea, în unele regiuni ale țării, ale unui virus...

Explozii la Beirut. Unde a DISPĂRUT nava care a adus nitratul de amoniu

Nava Rhosus, care a transportat sutele de tone de nitrat de amoniu, care au explodat în portul Beirut pe 4 august,...

Bilanț COVID-19 în România. Numărul total de îmbolnăviri a depășit 60.000

1.350 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 au fost înregistrate, faţă de ultima raportare, în urma...

Curs valutar | Actualizat la 09-08-2020
EUR flag1 EUR = 4.8375 RON
USD flag1 USD = 4.0949 RON
GBP flag1 GBP = 5.3607 RON
CHF flag1 CHF = 4.4794 RON
AUD flag1 AUD = 2.9510 RON
DKK flag1 DKK = 0.6494 RON
CAD flag1 CAD = 3.0641 RON
HUF flag1 HUF = 0.0140 RON
JPY flag1 JPY = 0.0388 RON
NOK flag1 NOK = 0.4542 RON
SEK flag1 SEK = 0.4693 RON
XAU flag1 XAU = 271.0003 RON
Monede Crypto
1 BTC = 48065.08RON
1 ETH = 1609.75RON
1 LTC = 237.59RON
1 XRP = 1.20RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.04%
6 luni: 2.13%
12 luni: 2.19%
EURIBOR:
3 luni: -0.4740 %
6 luni: -0.4170 %
12 luni: -0.3400 %