Europarlamentare 2019. Sute de pagini de Facebook suspectate de dezinformare
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Facebook
Facebook
Organizaţia civică Avaaz, care desfăşoară acţiuni de militantism cibernetic, a anunţat că odată cu apropierea alegerilor europene a semnalat peste 500 de pagini şi grupuri de Facebook suspectate că difuzează informaţii false în cadrul Uniunii Europene. Aceste atenţionări au permis eliminarea unor postări care totalizau peste 500 de milioane de vizualizări în ultimele trei luni, conform ONG-ului. 

Organizaţia, care a mai salutat în ultimele săptămâni închiderea de către Facebook a zeci de conturi din mai multe ţări europene, printre care Italia şi Polonia, în urma semnalărilor sale, a publicat online un raport paneuropean care detaliază amploarea unor reţele, de extremă-dreapta sau anti-UE, care practică dezinformarea sau difuzează conţinut ce îndeamnă la ură pe reţeaua de socializare.

În acest cadru, Avaaz explică faptul că a semnalat reţelei Facebook peste 500 de pagini şi grupuri suspecte, care sunt urmărite în total de aproape 32 de milioane de utilizatori şi care au generat peste 67 de milioane de interacţiuni (comentarii, like-uri şi share-uri) în ultimele trei luni. În aceeaşi perioadă, postările legate de aceste pagini şi grupuri, care urmăresc deseori să instige la ură faţă de migranţi sau să denigreze Bruxellesul, au generat 533 de milioane de vizualizări, a calculat ONG-ul.

Citește și Facebook generează conținut pentru grupuri cu legături teroriste

Conform Avaaz, Facebook a eliminat deja 77 de pagini şi conturi care i-au fost semnalate (în aprilie sau în mai), "care numărau în total de trei ori mai mulţi abonaţi (5,9 milioane) decât principalele şase partide europene de extremă-dreapta sau anti-UE", mai exact Liga, AfD, VOX, Brexit Party RN şi PiS, care totalizează două milioane.

ONG-ul salută decizia Facebook de a închide aceste conturi, dar face apel la reţeaua de socializare să îşi intensifice eforturile. Cu sediul la New York şi specializată în militantismul online, Avaaz a lansat o companie numită 'Correct the Record', care urmăreşte să oblige Facebook să le arate tuturor celor care au vizionat materiale identificate ca fiind false de către serviciile de fact-checking articolele care le contrazic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Germania estimează o creştere economică de 0,3%

Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Berlin,...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor începe în luna...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel