Viteza internetului în România pierde din avânt în fiecare an și iese din top 10
Până în urmă cu mai mult de 10...
Facilitatea care va fi construită în apropiere de oraşul german Kaiserslautern va fi denumită Automotive Cell Co şi va costa aproximativ două miliarde de euro. Această fabrică va completa o altă uzină care va fi amplasată în regiunea franceză Hauts de France. Împreună cele două uzine vor costa aproximativ cinci miliarde euro şi vor o capacitate combinată de producţie de aproximativ 48 de Gigavaţi oră.
Spre o nouă eră de profit la Tesla. Acțiunile, în creștere
Germania şi Franţa "vor să construiască cele mai bune şi mai sustenabile. Sunt convins că celulele de baterii produse la Kaiserslautern vor stabili noi standarde", a declarat ministrul german al Economiei, Peter Altmaier.
Anunţul făcut de ministrul german al Economiei scoate în evidenţă dorinţa statelor din UE de a recupera decalajul care le separă de competitorii asiatici, care în prezent domină piaţa producţiei de baterii. Celule pentru baterii precum şi dispozitivele electronice şi programele software complementare sunt echivalente cu jumătate din valoare unui autovehicul electric.
Deşi constructori auto germani precum Volkswagen AG şi BMW AG domină producţia de automobile în Europa, ele au permis companiilor asiatice şi producătorului american Tesla să dobândească o poziţie de lider pe piaţa producţiei de baterii pentru automobilele electrice. Firmele chineze Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) şi BYD Co. Ltd. se numără printre liderii pe piaţa producţiei de celule pentru baterii litiu-ion în timp ce Tesla a investit în mai multe 'gigafactories' care să îi furnizeze bateriile pentru automobilele sale electrice.
Uzina de la Kaiserslautern va demara activităţile în 2024 şi va avea 2.000 de angajaţi. Împreună uzinele din Germania şi Franţa ar urma să acopere între 10 şi 15% din cererea de baterii din Europa, a spus Altmaier.
Cu toate acestea, competiţia asiatică va fi una acerbă. Firma chineză CATL a dobândit deja un cap de pod în Germania cu o uzină în landul Turingia care va avea o capacitate de 16 Gigavaţi oră şi va fi aproape de uzinele producătorilor auto BMW AG, Volkswagen AG şi Daimler AG. De asemenea, grupul sud-coreean LG Chem Ltd a început şi el să construiască o uzină pentru producţia de baterii în Polonia, în apropiere de graniţa cu Germania iar grupul american Tesla a anunţat că va construi o uzină de asamblare a autovehiculelor electrice şi o uzină de baterii în apropiere de Berlin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Până în urmă cu mai mult de 10...
Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...
Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...
Compania aeriană britanică deschide un program de...
Statele Unite, care produc în...
Curs valutar BNR, 25 aprilie...
Casa Omega a prezentat ceasul...
O nouă lege, care va intra în...
Bătălia pentru atenția...
Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...
Următorul pachet de sancţiuni...
Coasta de Fildeș încearcă să...
GlaxoSmithKline a dat în...
Guvernul a aprobat, în ședința...
Companiile energetice...
Președintele francez a vorbit...
Parlamentul European a adoptat...
Îngrijorări tot mai mari în...
Primul tren Metropolis, botezat...
Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...
În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...
Sunt percheziţii, joi, în...
Budapesta anunţă că...
Liderii UE au convenit recent...
Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...
Proiectele de acte normative...