Egiptul anunță un mega-proiect, o posibilă alternativă la Canalul Suez
Autor: Ciprian Dumitrache
Data publicării:
Inaugurat cu fast la 17 noiembrie 1869 în prezenţa împărătesei franceze Eugenie
Inaugurat cu fast la 17 noiembrie 1869 în prezenţa împărătesei franceze Eugenie
Egiptul a semnat un acord de 4,45 miliarde de dolari pentru o linie feroviară electrică de mare viteză care să lege sudul Egiptului de Mediterana.  

Contractul ”Canalul Suez pe șine”, semnat între Egipt și un consorțiu care include Siemens Mobility, Orascom Construction și mai mulți contractori Arabi va acoperi proiectarea, instalarea și întreținerea legăturilor feroviare pe o perioadă de 15 ani, se spune într-un comunicat al cabinetului guvernului egiptean.

Legătura de 660 km va include o linie principală concepută pentru a transporta peste 30 de milioane de pasageri anual, precum și o linie de transport de marfă și va circula între portul Ain Sokhna de la Marea Roșie și porturile mediteraneene Alexandria și Marsa Matrouh.

Ain Sokhna este un important port industrial și complex aflat la sud de Canalul Suez, care este cea mai rapidă legătură maritimă între Europa și Asia, scrie Reuters.

Directorul general Siemens, Roland Busch, a declarat că legătura feroviară va reduce timpul de călătorie cu până la jumătate, descriind-o drept „Canalul Suez pe șine”.

Grupul german de inginerie și tehnologie a declarat că partea sa din contract este în valoare de aproximativ 3 miliarde de dolari. Trenurile vor fi livrate de unitatea sa de mobilitate Siemens până la sfârșitul anului 2023, urmând să fie finalizat până în 2027.

NAT și consorțiul au convenit, de asemenea, să discute și să finalizeze tranzacțiile pentru alte două legături feroviare de mare viteză din Egipt, o fuziune spre sud de la Cairo la Aswan, cealaltă conectând orașul Luxor de Nil la Hurghada și Safaga pe Marea Roșie, a spus Orascom.

Rețeaua va fi ulterior extinsă până la 1.825 km, susțin autoritățile egiptene.

Egiptul are o rețea feroviară extinsă, dar a suferit decenii la rândul din buze investigații.

Citește și: Secretele economiei nord-coreene! Unele sunt incredibile

În ultimii ani, guvernul a demarat un proces de refacere a infrastructurii care include o dezvoltare rapidă a rețelei de drumuri și extinderea Canalului Suez.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel