Ce trebuie să faceți pentru a NU plăti facturi uriașe la utilități
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Cătălin Podaru, CEO Leviatan Design: Am crescut toate salariile cu aproximativ 20%/ Oamenii nostri au facturi mai mari cu 30% la energie
Cătălin Podaru, CEO Leviatan Design: Am crescut toate salariile cu aproximativ 20%/ Oamenii nostri au facturi mai mari cu 30% la energie
Ce trebuie să faceți pentru a nu plăti facturi uriașe la energie electrică și cui vă adresați dacă vă considerați nedreptățiți.

În primul rând, citirea lunară a indexului ne ferește de surprizele neplăcute.

În cazul în care considerăm că s-a produs o eroare, trebuie să ne adresăm furnizorului, iar dacă situația nu se rezolvă, putem depune reclamații la ANRE și ANPC.

Citirea și transmiterea periodică a indexului contorului de energie electrică este o soluție simplă pentru a evita surprizele neplăcute, cum ar fi o factură mărită la energie electrică sau erorile operatorilor.

Dacă nu transmiteți indexul, lunar, se va emite o factură în baza unui consum estimat. Tot la șase luni, oamenii distribuitorului vin și citesc contorul, emițând o factură de regularizare.

În practică, este posibil ca citirea efectivă să se facă la un an sau chiar mai mult, din vina firmei de distribuție sau chiar din vina clientului, care nu a fost de găsit să permită oamenilor distribuitorului accesul în casă atunci când aceștia au venit să citească contorul.

Cum trimitem indexul? În factura dvs. de energie electrică aveți scris undeva "Perioadă transmitere index", unde vedeți și un număr de telefon. Astfel, aveți un număr de zile la dispoziție, în fiecare lună, în care să mergeți să citiți contorul – pur și simplu copiați cifrele de pe ecran, apoi sunați la numărul din factură și transmiteți numărul de pe contor.

Ce facem dacă nu considerăm că am consumat atât

- Contactăm furnizorul și solicităm o cerere de verificare a contorului, fizic, telefonic sau online, de pe contul de client.

- Dacă nu suntem mulțumiți de răspunsul prestatorului, sau dacă acesta depășește termenul legal de răspuns, ne putem adresa ANRE, prin completarea unei petiții online. ANRE va cere o dovadă că, înainte de a adresa plângerea, reclamantul s-a adresat înainte prestatorului de care este nemulțumit. Termenul de soluționare al ANRE este 30 de zile.

- Putem depune și o reclamație la ANPC,care trebuie să fie însoțită de documente probatorii. Ca și ANRE, ANPC are la dispoziție 30 de zile să comunice un răspuns, potrivit Antena3.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel