Care este cea mai mare vulnerabilitate a industriei auto din România
10 aug, 14:05, de  Matei Ion
O vulnerabilitate în această perioadă pentru producţia auto din România este reprezentată de dependenţa de exporturi, care îşi revin foarte greu, în condiţiile în care exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, susţin reprezentanţii PwC România.
Vânzările Dacia scad continuu
Vânzările Dacia scad continuu


"Pentru producţia auto din România, o vulnerabilitate în această perioadă este dependenţa de exporturi, care îşi revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, iar în primele şase luni ale anului au consemnat o cădere de peste 20%, potrivit Institutului Naţional de Statistică. De asemenea, vânzările de autoturisme înregistrează pe piaţa românească, conform numărului de autoturisme noi înmatriculate, o scădere de peste 34% în primele şapte luni ale lui 2020, faţă de perioada similară a anului trecut", se menţionează într-un articol scris de Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.

Totodată, măsurile care au fost luate deja de Guvern, cum ar fi sprijinirea şomajului tehnic în perioada stării de urgenţă, rambursarea mai rapidă a TVA şi amânarea plăţii unor impozite, au asigurat o anumită lichiditate companiilor producătoare în această perioadă.

În plus, autorităţile ar putea să întreprindă un set de măsuri pentru a îmbunătăţi vârsta parcului auto din România, pentru a sprijini vehiculele mai puţin poluante. În acest context, continuarea programului "Rabla", cu accent pe achiziţia de maşini electrice şi hibride, şi dezvoltarea infrastructurii de încărcare electrică ar fi un plus, susţin specialiştii PwC.

Unul dintre cei mai mari producători auto îngheață angajările

În opinia consultanţilor, pentru multe companii din industria auto la nivel global, criza COVID-19 a evidenţiat problemele care aveau deja nevoie de atenţie şi a căror rezolvare nu mai poate suporta amânare, precum optimizarea gamei de produse şi a portofoliului de investiţii. De asemenea, revizuirea pe termen lung a lanţurilor de aprovizionare este esenţială ca să fie pregătite pentru orice scenariu, în condiţiile în care una dintre principalele preocupări şi vulnerabilităţi rămâne posibilitatea unui al doilea sau al treilea val de pandemie.

"Industria auto se confruntă cu provocări mari şi înainte de apariţia crizei pandemice, precum costurile ridicate cu investiţiile în noile tehnologii, vehicule autonome, soluţii de mobilitate şi conectivitate, lipsa infrastructurii de încărcare şi ţintele ambiţioase de reducere a emisiilor CO2 ale UE. Acum, ele vin la pachet cu o scădere semnificativă a vânzărilor la nivel global, încetinirea producţiei, lanţuri de aprovizionare afectate şi probleme în asigurarea lichidităţii şi a finanţării", se mai precizează în articolul PwC România.

Potrivit sursei citate, majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcţionează la capacitate maximă.

"Distanţarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forţă de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranţă influenţează productivitatea firmelor în perioada următoare. Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbuşirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreţinere neesenţială şi neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor", mai susţine autorul articolului.

În acest context, potrivit raportului PwC "COVID-19 Automotive Perspective", se conturează patru scenarii posibile privind evoluţia industriei auto europene în acest an, care estimează o scădere a producţiei între 10,7% şi 32,6%, iar a vânzărilor de autoturisme între 20,8% şi 38,5%.

Covid-19. Dacia Mioveni, câteva zeci de infectări. Grupul Renault, confirmă

Potrivit primului scenariu, dacă deficitul producţiei din lunile februarie - aprilie nu se va compensa, dar îşi revin cererea şi există oferte care să trezească interesul clienţilor, producţia auto din Europa ar putea scădea cu 10,7% până la finalul anului 2020, iar vânzările s-ar diminua cu 20,8%.

Conform celui de-al doilea scenariu, după ridicarea restricţiilor, guvernele europene au convenit rapid şi au coordonat stimulente pentru vânzări, ca în 2008-2009, care ajută producătorii şi dealerii să vândă stocurile existente de vehicule. "Efectele imediate ale schemelor de stimulare asupra volumelor de producţie sunt limitate în cel mai bun caz, dacă nu sunt adaptate la vehiculele ecologice şi cele noi, care să inducă cererea imediată de înlocuire a maşinilor vechi. În aceste condiţii este estimată o reducere cu 26,3% a producţiei în 2020 şi cu 32% a vânzărilor", se menţionează în comunicat.

În al treilea scenariu, producţia se recuperează însă într-un ritm mai lent, din cauza reţelelor de furnizori deteriorate. Efectele perturbatoare asupra economiei şi furnizorilor duc la o redresare treptată întinsă pe mai multe trimestre. Astfel, producţia auto din Europa s-ar prăbuşi cu 32,6%, iar vânzările cu 38,5%.

Totodată, în al patrulea scenariu, după vară, va urma un al doilea val COVID-19, care poate fi stăpânit mai eficient cu măsuri mai direcţionate. "Efectul general este structural şi se va extinde şi în următorii ani. În acest scenariu, producţia ar consemna o reducere de 15,7%, iar vânzările ar scădea cu 26,4%", se menţionează în comunicat.

Ştiri Recomandate

Donald Trump va numi curând un nou judecător la Curtea Supremă a SUA

Preşedintele Statelor Unite, Donald Trump, a anunţat sâmbătă că va numi foarte curând un nou judecător la Curtea...

Avioanele de luptă chineze au intrat în spațiul Taiwanez. Ce a urmat

Avioane de luptă chineze au intrat sâmbătă, a doua zi consecutiv, în spaţiul aerian taiwanez, transmite dpa....

Imagini APOCALIPTICE. Ce s-a întâmplat într-un oraș din RUSIA (VIDEO)

Milioane de insecte minuscule au fost filmate roiind în jurul unui oraș, imaginile parcă sunt rupte dintr-un film.

ADEVĂRUL din laboratoarele din MAREA BRITANIE. Cu ce PROBLEMĂ se confruntă

Dr. Phil Robinson, un expert în genomică și inventator care a vizitat laboratoarele, spune că „fiecare parte a...

Marea Britanie ar putea intra din nou în ÎNCHIDERE și IZOLARE

Marea Britanie va avea probabil nevoie, mai devreme sau mai târziu, să reintroducă unele măsuri de închidere şi...

Momente CRUNTE la Matei Balș. S-a întâmplat noaptea! Cercel a IZBUCNIT

Se întâmplă lucruri incredibile la Institutului Naţional de Boli Infecţioase „Matei Balş”.

Horoscop 2020. Surprize pentru anumite zodii

Astrele au pregătit noi surprize pentru 4 zodii: Capricorn, Scorpion, Săgetător și Pești.

Ministrul francez al Economiei şi Finanţelor a fost testat pozitiv cu COVID-19

Ministrul francez al Economiei şi Finanţelor, Bruno Le Maire, a anunţat vineri seară că a fost testat pozitiv cu...

Curs valutar | Actualizat la 19-09-2020
EUR flag1 EUR = 4.8582 RON
USD flag1 USD = 4.0972 RON
GBP flag1 GBP = 5.3220 RON
CHF flag1 CHF = 4.5132 RON
AUD flag1 AUD = 2.9944 RON
DKK flag1 DKK = 0.6530 RON
CAD flag1 CAD = 3.1126 RON
HUF flag1 HUF = 0.0135 RON
JPY flag1 JPY = 0.0393 RON
NOK flag1 NOK = 0.4526 RON
SEK flag1 SEK = 0.4667 RON
XAU flag1 XAU = 257.4245 RON
Monede Crypto
1 BTC = 45261.69RON
1 ETH = 1577.01RON
1 LTC = 199.04RON
1 XRP = 1.03RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.96%
6 luni: 2.03%
12 luni: 2.09%
EURIBOR:
3 luni: -0.5010 %
6 luni: -0.4630 %
12 luni: -0.4230 %