Boeing 737 MAX, o catastrofă industrială inedită
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Impactul va fi major
Impactul va fi major
Oprite la sol după două accidente aeriene grave, soldate cu sute de morți, avioanele Boeing 737 MAX, nu vor fi autorizate să revină pe pistele de decolare înainte de februarie 2020. Așa ceva nu s-a mai întâmplat în domeniu. 

De nouă luni, avioanele Boeing 737 MAX sunt consemnate la sol. Se spune că producția lor ar putea fi definitiv stopată. Decizia aparține conducerii gigantului american al industriei aerospațiale. Oricum, o autorizație de zbor din partea organelor competente nu va interveni decât peste câteva luni. Unii transportori și-au luat deja măsurile necesare. Astfel, compania aeriană SouthWest, cel mai mare utilizator de 737 MAX nu l-a programat înainte de 6 martie, iar American Airlines a amânat pentru primăvare o eventuală revenire în trafic a aeronavei.

Boeing trebuie să omologheze noul său sistem MCAS, care ar fi provocat două accidente, în octombrie 2018 și martie 2019, soldate cu 346 de morți. Între timp, suspendarea livrărilor, decisă la 13 martie după ce 737 MAX a primit interdicție de zbor pretutindeni în lume, cadența producției uzinei Renton a fost redusă de la 52 la 42 de aparate pe lună, în condițiile în care pentru 2020 fusese programat un ritm de 57 de avioane.

Prin urmare, de la mijlocul lunii martie, peste 400 de Boeing 737 MAX nelivrate se află pe aerodroamele din vestul Statelor Unite. Ceea ce înseamnă 40 de miliarde de dolari blocate. Conform contractelor de vânzare, cea mai mare parte din prețul aparatelor se plătește la livrare. Ca atare, oprirea producției, fie ea și temporară, reprezită o catastrofă industrială inedită din punctul de vedere al impactului mondial. E adevărat, procesul va fi unul progresiv.

Citește și Decizie dramatică. Boeing a dat cu piciorul la 85 miliarde dolari

Nu trebuie uitat că liniile de asamblare de la Renton au fost rezervate în totalitate 737 MAX, iar uzina numără circa 12.000 de salariați, fără a mai pune la socoteală zecile de firme care lucrează pentru întreprindere. Precum uzina Spirit AeroSystems, din Whichita, care furnizează, printre altele, fuselajele pentru B737. Cele două motoare CFM-Leap 1B, care reprezintă cel puțin un sfert din valoarea aeronavei sunt coproduse de grupurile american General Electric și francez Safran Aircraft Engines.

Industria aeronautică nu s-a mai confruntat cu o criză de asemenea amploare. Desigur, au mai existat situații în care avioanele au fost oprite la sol după accidente sau incidente, dar niciodată nu s-a ajuns la oprirea totală a producției unui aparat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel