Amânarea ratelor. Ce oferte au băncile din România, în cotextul epidemiei
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Amânarea ratelor, o problemă pentru toată lumea
Amânarea ratelor, o problemă pentru toată lumea
În contextul crizei provocate de noul coronavirus, Guvernul a decis să ajute atât personele fizice cât și peroanele juridice cu o serie de facilități, printre care și amânarea ratelor la bănci. Dincolo de discuțiile ce tema oportunității sau a modului în care acest lucru va fi aplicat, sunt bănci care deja au oferte legate de amânarea ratelor pentru mai multe luni.

CEC Bank

CEC Bank anunță că este pregătită să susțînă amânarea pentru 30 de zile a plății ratelor la creditele acordate persoanelor fizice.

Măsură se aplică automat tuturor clienților care nu dispun în conturile deschise la Banca, la dată scadenței, de sumele aferente plății ratelor la credite și limite de credit prin carduri, fără a fi necesare demersuri suplimentare și este valabilă pentru toate creditele: pentru locuințe, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri. În același timp, Banca sfătuiește clienții care au acces la soluții de plăti la distanță (internet banking sau/și mobile banking), să își ramburseze ratele chiar și în această perioada, având în vedere că la următoarea scadență vor avea o presiune mai mare asupra bugetului, având de rambursat și rată amânată, și rată scadență din luna respectivă.

Astfel, clienții persoane fizice vor putea să-și plătească ratele oricând, în termen de maximum 30 de zile de la scadență. Pentru perioada de amânare de 30 de zile, nu se vor aplică penalități, iar clienții nu vor fi raportați la Biroul de Credit. Durata contractului va rămâne neschimbată, deci nu va fi necesară semnarea unor acte adiționale.

În ceea ce-i privește pe clienții persoane juridice, CEC Bank este pregătită să vină în sprijinul celor care se confruntă cu dificultăți economice, cum ar fi suspendarea activității sau reducerea acesteia, în contextul actual. Comunicarea este esențială în această perioada și de aceea, Banca recomandă clienților persoane juridice să contacteze Client Manager-ul lor dacă se confruntă cu probleme. Banca promite că va căuta soluții personalizate pentru business-urile afectate.

Citește și: CEC Bank afișează taxele si impozitele de plată în Mobile Banking

Banca Transilvania

Banca Transilvania a anunțat deja amânarea cu până la 3 luni a plății ratelor, fără costuri suplimentare, în cazul clienților persoane fizice și amânarea la plata cu până la șase luni, în cazul clienților IMM și legiferează amânarea, la cerere, cu până la 9 luni a ratelor, dobânzilor și comisioanelor pentru clienții afectați de contextul actual, dar nu mai târziu de finalul anului.

Raiffeisen

Clienții băncii, persoane fizice cu credite în derulare, au posibilitatea prevăzută deja în contracte de a opta pentru o amânare la plata de până la 3 luni la plata ratelor, spun reprezentanții băncii.

În același timp, pentru clienții care nu au o astfel de opțiune, dar doresc să beneficieze de amânare la plata ratelor, vom găsi soluții individualizate.

ING Bank

Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, ING Bank poate amâna plăta ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare.

Totodată, clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca: pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate ING va căuta pentru fiecare caz în parte soluția potrivita reeșalonării creditului.
Pentru IMM-uri și micro-companii ING va înlesni aprobarea reînnoirii pe 3 luni a facilităților de finanțare a capitalului circulant, fără a fi nevoie ca ei să se prezinte la bancă. Măsura se aplică clienților cu scadență la facilitățile de credit în următoarele 3 luni și care nu se află deja într-un proces de remediere sau de restructurare a creditelor existente. În cazul unei afectări semnificative a businessului în contextul pandemiei COVID-19, în care măsura de mai sus nu este suficient de acoperitoare, clienții lua legătura cu banca pentru găsirea unor soluții convenabile.

Totodată, ING Bank amână cu 3 luni implementarea modificării comisioanelor percepute comercianților pentru încasările la POS care ar fi trebuit să înceapă de la 1 aprilie 2020, comisioane care nu afectează în niciun fel comisioanele plătite de persoanele fizice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel