Afacerile Brico Depot au înflorit ân pandemie
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19) i-a stimulat pe consumatori să redescopere bucuria renovării locuinţelor, a anunţat marţi grupul britanic Kingfisher, care a raportat un avans de 23% al profitului în primul semestru din 2020, transmite Reuters.

Al doilea mare lanţ de magazine de bricolaj din Europa şi-a închis magazinele în timpul restricţiilor impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), dar le-a redeschis gradual de la mijlocul lunii aprilie.

Marţi, acţiunile Kingfisher înregistrau un avans de 7% la Bursa de la Londra. Anul acesta titlurile au urcat cu peste 30%.

În perioada aprilie-iulie 2020 vânzările la magazinele deschise de peste un an au crescut cu 19,5% iar în perioada 1 august - 20 septembrie au urcat cu 16,6%.

"Criza i-a stimulat pe oameni să-şi redescopere locuinţele şi să găsească plăcere în îmbunătăţirea lor. Au apărut noi motivaţii pentru renovarea locuinţelor, oamenii căutând noi moduri de a-şi folosi spaţiul sau de a-şi ajusta locuinţa pentru a lucra de acasă", a afirmat directorul general Thierry Garnier.

De asemenea, criza a majorat vânzările online, Kingfisher raportând o creştere de 164% în primul semestru din 2020.

Brico Depot se retrage de pe trei mari piețe

În primele şase luni din acest an profitul ajustat înainte de taxe a urcat la 415 milioane de lire sterline (531 milioane de dolari), depăşind aşteptările analiştilor şi mult peste nivelul de 37 milioane de lire sterline înregistrat în perioada similară din 2019.

Vânzările totale au scăzut cu 1,3%, la 5,92 miliarde de lire sterline, reflectând impactul pandemiei în primul trimestru, când s-au închis magazinele.

Kingfisher deţine brandurile B&Q şi Screwfix în Marea Britanie, Castorama şi Brico Depot în alte state europene, inclusiv România.

Recent, Kingfisher a anunţat că va reduce cheltuielile operaţionale, stocurile şi achiziţiile de bunuri în vederea revânzării, va optimiza capitalul de lucru, va stopa toate cheltuielile de capital care nu sunt esenţiale şi va utiliza măsurile adoptate de autorităţi pentru atenuarea impactului epidemiei.

Brico Depot România, parte a grupului Kingfisher, are în prezent o reţea de 15 magazine. Începând cu luna decembrie 2017, Kingfisher a achiziţionat întreaga reţea de magazine Praktiker România.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel