479 de consumatori au sunat la ANRE în prima zi de funcționare a serviciului de informații
Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Un număr de 479 de consumatori au sunat joi la call-center-ul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE), în prima zi în care acest serviciu a funcţionat, au declarat, pentru AGERPRES, reprezentanţii instituţiei.

Principalele întrebări ale oamenilor au fost legate de preţul energiei de la 1 ianuarie, în cazul în care nu trec în piaţa concurenţială.

De asemenea, unii consumatori au întrebat cum se poate folosi comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE, iar alţii au semnalat că furnizorii răspund greu la cererile de ofertă concurenţială.

Majoritatea celor care au sunat au fost persoane în vârstă, cel mai bătrân fiind de 89 de ani.

Deocamdată, cei care răspund la telefon sunt experţii ANRE, însă instituţia se pregăteşte să externalizeze acest serviciu.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a dat în folosinţă, de joi, un call-center pentru a veni în ajutorul consumatorilor interesaţi de liberalizarea pieţei de electricitate, au declarat, miercuri, pentru AGERPRES, reprezentanţii ANRE.

Liberalizarea prețului la energie electrică. Ce recomandă ANRE

"Este vorba despre o linie telefonică dedicată special liberalizării, pentru a veni în ajutorul consumatorilor care doresc să afle mai multe despre acest proces sau doresc să primească ajutor pentru a accesa comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE", au spus reprezentanţii autorităţii.

Ulterior, instituţia a transmis un comunicat de presă în care arată că numărul de telefon este 0374.554265 şi poate fi apelat începând cu data de 7.01.2021, de luni până duminică, între orele 8:00 - 18:00.

"Experţi din cadrul ANRE vor acorda consiliere tuturor consumatorilor care întâmpină dificultăţi în procesul de încheiere a unui nou contract în piaţa concurenţială", se arată în comunicatul ANRE.

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.

Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.

Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Mii de zboruri anulate în toată Europa din cauza unei greve

Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel